.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان کیفی ترین برنج دنیا را تولید می کند

شهرستان شفت از توابع استان گیلان تولیدکننده کیفی ترین برنج ایران و دنیا در کشور محسوب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت با اعلام این مطلب در گفتگو با ایانا گفت: 14 هزار و 330 هکتار اراضی شالیزاری در این شهرستان وجود دارد و مقدار ارقام اصلاح شده برنج در این اراضی به 30 هزار هکتار می رسد.

احمد پادیاب افزود: ارقام برنج هاشمی، علی کاظمی و ارقام اصلاح شده از مهمترین رقمهای مورد کشت در این شهرستان محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی ایران در حال گذار از سنتی به مکانیزه است و لازم است اقداماتی انجام شود تا کشاورزی مدرن در کشور توسعه یابد.

پادیاب ادامه داد: این شهرستان علاوه بر تولید برنج دارای محصولات شاخصی چون شیر و تولید گوشت مرغ است که میزان تولید شیر از 9 هزار به 12 هزار لیتر رسیده است.

وی همچنین از اجرای طرح جامع کودی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: به منظور بهینه سازی مصرف کودهای شیمیایی این طرح به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه یادآور شد: با توجه به آنکه شالیزارها بخش عمده ای از مناطق کشاورزی این شهرستان را تشکیل می دهند، استفاده از روشهای غیر شیمیایی همچون زنبور تریکوگراما بر علیه کرم ساقه خوار بر حدود دو هزار و 500 هکتار از اراضی انجام شد که این امر باعث شد هزینه های تولید کاهش چشمگیری پیدا کند.

پادیاب تاکید کرد: توسعه کشت محصولات ارگانیک در سطح این شهرستان پایه گذاری شده است که به زودی شاهد تولید محصولات ارگانیک در این شهرستان خواهیم بود./


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.